• Novinky

• ADVENTNÁ ZBIERKA PRE CHUDOBNÝCH

• Tak a máme tu advent a s ním blížiace sa Vianoce. V tomto období Spojená škola de La Salle organizuje charitatívnu zbierku trvanlivých potravín, hygienických potrieb, čistiacich prostriedkov, zachovalej pánskej obuvi, pánskych kabátov a vetroviek, uterákov a osúšok a sladkostí pre účely domova „Betlehem“ sestier Matky Terezy z Kalkaty. Sestry sa starajú o ľudí bez domova, chorých z ulice o deti a rodiny v núdzi.

Dary môžete odovzdať do košov, prípadne krabíc, každý deň pri príchode do školy až do 20.12. 2016.

Pravá obeta je každý skutok, ktorý sa koná, aby sme svätým spoločenstvom priľnuli k Bohu, je to skutok určený k cieľu onoho dobra, ktorým naozaj môžeme byť spasení.“

Študenti a žiaci  Spojenej školy de La Salle

• Triedny aktív -  2. stupeň ZŠ a gymnázium
            • Triedny aktív - 2. stupeň ZŠ a gymnázium

• Dňa 29. novembra 2016 sa v čase od 16:30 do 18:30 na našej škole budú konať konzultačné triedne aktívy.

Prosíme Vás, aby ste sa  na konzultácie k jednotlivým vyučujúcim nahlasovali prostredníctvom webstránky školy v časti “Komunikácia“

• Triedny aktív  1. stupeň ZŠ
            • Triedny aktív 1. stupeň ZŠ

• 29. novembra 2016 sa uskutočnia triedne aktívy konzultačnou formou.

Prosíme rodičov, aby sa zapísali na papier, ktorý bude umiestnený na dverách tried. (Platí LEN pre 1. stupeň ZŠ.)

Ďakujeme smiley

• Jesenný tábor v Zlatých Moravciach

• V jedno krásne septembrové ráno sme vyrazili smer Bratislava - Vinohrady, my, lasalliánske deti, Brat Matej a p. učiteľka Zuzana Krasná. Na chrbte sme mali batôžky, poniektorí niesli aj „lodné“ kufre, no a všetci sme mali v srdci veľkú radosť a v mysli očakávanie i kopu otázok.

Naším cieľom boli Zlaté Moravce, kláštor Bratov tešiteľov z Gethseman. Ubytovanie nám poskytli útulné a pekné.

Brat Matej nám pripravil pestrý program, každý deň sme sa tešili na nové zážitky.

Navštívili sme kaštieľ Topoľčianky, Arborétum v Tesárskych Mlyňanoch a jarmok v Zlatých Moravciach. Každý deň sme chodili na svätú omšu a počas dňa sme mali ranné aj večerné zamyslenia v kaplnke. Náš pobyt bol dofinancovaný z grantu Magistrátu mesta Bratislava.

Čas strávený v Zlatých Moravciach bol plný spoznávania ostatných aj samého seba. Sme šťastní, že sme boli prizvaní na túto výnimočnú školskú akciu. Za všetko ďakujeme najmä starostlivému Bratovi Matejovi, ktorý nám každý deň okrem výborného jedla a úžasného programu rozdával aj jeho neopakovateľný úsmev. Nech žije Ježiš v našich srdciach! Naveky!

Fotoalbum wink

• Letný turistický tábor

• Letný turistický tábor sa uskutočnil v Poprade v dňoch 17. 07. – 25. 07. 2016.

Ako každý rok sme cestovali vlakom na miesto nášho oddychu. Turistický tábor absolvovali "noví" aj "starí" milovníci hôr a turistiky.

Boli sme ubytovaní na Cirkevnej škole v Poprade. Najviac sme sa tešili, čo naši vedúci tábora naplánujú na turistiku. Na rozcvičku sme prešli zo Štrbského plesa na Popradské pleso. Po rokoch sme zdolali Kopské sedlo smerom na chatu Plesnivec. Náročná túra bola v nepriaznivom počasí na "Zbojnícku", ale občas sa nám slnko za oblakov objavilo. Tento rok prekvapením nebola turistika, ale cesta do Košíc, lebo zo všetkých účastníkov tábora tam ešte nikto nebol. Košice je pekne mesto. Jeden pekný slnečný deň sme cestovali do Slovenského raja. To bola nádhera. Najme vodopády a rebríky. Úžasný zážitok. Oddychový deň sme navštívili Kežmarok, hrad a starú časť mesta. Večer sme sa kúpali v AquaCity v Poprade.

Ďakujeme našim vedúcim za čas a lásku ktorú nám obetovali.

Zvlášť ďakujeme Magistrátu Mesta Bratislava za finančnú podporu nášho tábora.

Účastníci. smileywinkangellaughsmiley

Fotoalbum. laugh

• Testovanie piatakov T5

• Testovanie 5 - 2016 sa uskutoční 23. novembra 2016 (streda).

Testovania sa zúčastnia žiaci 5. ročníka ZŠ, vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

• Riaditeľské voľno

• Vzhľadom na opatrenia, ktoré obmedzia voľný pohyb civilných osôb a dopravy v hlavnom meste z dôvodu neformálneho zasadnutia vrcholných predstaviteľov 27 štátov a na odporučenie ministra školstva Petra Plavčana, udeľuje riaditeľ Spojenej školy de La Salle riaditeľské voľno na deň 16.septembra 2016 pre všetkých žiakov školy.

• Triedne aktívy

• Triedne aktívy sa budú konať dňa 13. septembra 2016.

I.stupeň ZŠ okrem prvých ročníkov o 16:30,

triedy Príma a I.G o 16:45

a ostatné triedy II.stupňa ZŠ a gymnázia o 17:00.

• Dôležité informácie k začiatku šk. roka 2016/2017 - Pozor zmena!

• Prvý deň v škole - 5. september 2016:

• 8:30 - nástup žiakov do školy
              • 9:00 - sv. omša (ZŠ v dolnom kostole, gymnázium vo farskom kostole)
              • 10:00 - 11:00 - triednické hodiny
              • obedy v školskej jedálni sa ešte nevydávajú
              • ŠKD - otvorené len do 14:00

wink

6. september 2016:

• 1. - 4. vyučovacia hodina - triednické hodiny počas ktorých okrem iného dostanú žiaci informácie o krúžkoch, ktoré v tomto školskom roku ponúkame, žiakom sa v tento deň budú vydávať učebnice

yes

7. september 2016:

• 8:30 - pre žiakov II. stupňa ZŠ a celého gymnázia - účelové cvičenie (branné)

smiley

• Fest 2016

• V sobotu, 18. 6. 2016 sa v areáli Spojenej školy de La Salle na Detvianskej ulici konal každoročný Fest – slávnosť zakladateľa a patróna školy, sv. Jána de La Salle. angel Žiakov čakali športové turnaje, rodičia im zas pripravili zábavné súťaže a atrakcie ku Dňu detí. smiley Ich ratolesti ich následne potešili svojimi vystúpeniami v kultúrnom programe.heart Na pódiu sa vystriedali spevácke, športové, divadelné a tanečné talenty Spojenej školy, ktorá je súčasťou celosvetovej siete Lasalliánskych škôl. yes
              Školskí bratia sa postarali o občerstvenie, s ktorým pomohli aj rodičia žiakov napečením charitatívnych koláčov. Skvelá nálada vyvrcholila záverečnou diskotékou. Akcia podporila dobré vzťahy a potvrdila výnimočnú rodinnú atmosféru, ktorá je charakteristická pre túto račiansku cirkevnú školu. wink

• Škola v prírode Bojnice 2016

• 6. až 10. júna 2016 prebiehala škola v prírode so žiakmi štvrtého ročníka v Bojniciach.

Počas celej školy v prírode sme zažili množstvo zážitkov. Spoznali sme mnohé zaujímavé miesta.
              Súťažili sme a každý deň sme získavali odmeny za naše snahy. Mysleli sme aj na celý svet, za ktorý sme sa modlili počas jednotlivých dní Misijný ruženec a spoznávali sme životy ľudí jednotlivých kontinentov prostredníctvom rôznych aktivít.

1. deň: Cesta do Bojníc a spoznávanie okolia. Priblíženie si života ľudí v Afrike. Modlitba za Afriku.

2. deň: Začali sme sv. omšou. Potom raňajky a vyučovanie. Po dobrom obede nás čakala cesta do ZOO a veľa zábavy. Večer sme vyrábali Indiánske čelenky. Modlitba za Ameriku pri táboráku.

3. deň: Po vyučovaní sme vyrábali náhrdelníky s mušľami, ktoré nám symbolizovali Oceániu s Austráliou a mali sme rôzne súťaže.  Po obede sme navštívili Bojnicky zámok. Večer nás čakala opekačka.  Na záver dňa modlitba za Oceániu a Austráliu.

4. deň: Do obeda sme boli na letisku. V poobedných hodinách  sme sa zúčastnili tvorivých dielní v pravekom múzeu a hier na miestnom futbalovom ihrisku. Večer sme mali sv. omšu. Po večeri žiaci prezentovali svoje projekty o Bojniciach, vyrábali ázijské čiapky a modlilo sa za Ázijský kontinent. Tí, ktorí neboli unavení, si mohli ešte zatancovať na diskotéke.

5. deň: Balenie. Vyhodnotenie celého pobytu a darčeky pre všetkých. Pekné účesy a cesta domov. Desiatok z misijného ruženca za Európu sme sa pomodlili v autobuse ako poďakovanie za školu v prírode a za šťastnú cestu.

Team Bojnických bojovníkov: smiley Mgr. Mirka Lomnická, Mgr. Judita Klubníková, brat Bogdan Fitio, sestra Anna Šuňavská a naši  štvrtáci laugh

• Vychádza prvé číslo nášho nového cestovateľského magazínu!

• Prvé číslo nášho cestovateľského časopisu plné krásnych obrázkov s článkami zameranými nielen na naše (alebo aj Vaše) túlavé topánky, ale aj na rôzne zaujímavosti z histórie, etnografie, environmentalistiky a kultúry  je už dostupné online a počet jeho fanúšikov rastie každú chvíľu! Pridaj sa aj Ty a prečítaj si o túlavých školách, ktoré ho vytvorili, a akí nadaní píšuci cestovatelia sú medzi nami!

Pozri:

Toto prvé zakladajúce číslo vzniklo za podpory a spolupráce nasledujúcich škôl:

SŠ Jána de La Salle, Bratislava

4th Senior High School of Zographou / Athens (Greece)

Liceo Statale / Messina (Italy)

Lycée Saint Joseph / Toulouse (France)

European Wanderer je momentálne v tlači a k dispozícii bude aj jeho tlačená verzia. Prečítajte si tiež zaujímavé články o našich partnerských školách a nových európskych projektoch.

• Deň rodiny v Rači 2016

• Poznáte ten hrejivý pocit, keď sa vraciate na známe miesto, plné priateľov a známych?

Počuť milý detský smiech, pozdravy kamarátov a veru i niečo príjemne vonia na panvici a v hrnci. Všetci sa dobre cítia, deti sa zúčastňujú rôznych aktivít a dospelí majú možnosť pri kávičke prebrať svoje radosti i strasti. Nad všetkým majestátne stojí račiansky kostolík a zelené koruny stromov.

Možno takto, možno podobne sa cítil ten, kto sa ocitol na mimoriadne vydarenej akcii Deň rodiny  Rači 2016, ktorá bola organizovaná farským spoločenstvom.

Nepripadali ste si cudzo,  ak ste zavítali na akciu prvý raz.  Všetkých srdečne vítal organizátor Martin Babík a jeho úžasný tím, menovite V. Králiková, K. Valentovičová, M. Pitlová, M. Hauptvogelová a B. Welnitz. Veľkou mierou ku tejto výnimočnej akcii prispela i naša Spojená škola de La Salle. Naši bratia, p. riaditeľ Brat Jacek a Brat Matej, ponúkali hosťom chutné občerstvenie i milé úsmevy. Okrem výbornej „cigánskej“ a pečených klobások, ste si mohli pochutiť i na gulášiku, či cestovinkách s kakaom, ktoré boli prichystané pre najmenších.

Pomáhali i študenti a absolventi našej školy. Aktívne sa zúčastnili mnohí rodičia a veľká vďaka patrí i p. farárovi Z. Sitkovi, ktorý poskytol priestor farskej záhrady na celú akciu a organizačne sa podieľal na celom podujatí. Ďakujeme tiež mestskej časti  Rača za vypožičanie lavíc.

Deti sa nestíhali nudiť, keďže mali v ponuke hrad na skákanie, floorball, lezeckú stenu, kreslenie a mnohé iné atrakcie. Program výborne dotvorila skupina Acharai, ktorá príjemne hrala všetkým zúčastneným. Veľmi zaujímavými možnosťami pre rodičov boli i masáž rúk či stánok, ktorý informoval mamičky o dojčení a iných dôležitých veciach  dotýkajúcich sa materstva a rodičovstva.

Avšak táto udalosť nemala byť len akousi „oddychovkou“ pre deti i rodičov. Mala byť námetom na zamyslenie.

Príjemne a dobre sa môžeme cítiť vo svojich rodinách, ak všetci spoločne priložíme ruku k dielu a stane sa z nás jedno veľké spoločenstvo, ktoré svojou láskou a milosťou požehnáva Boh.

Vďaka všetkým zúčastneným za nádherný zážitok a neopakovateľnú atmosféru a tešíme sa opäť o rok!

Anna Valkovičová

• Marianka - púť 2016

• 21.5.2016 sme sa s našimi žiakmi a ich rodinami zúčastnili celodiecéznej púte detí do Marianky. Pán Boh nám doprial krásne počasie a tak sme s nadšením putovali a vhlbovali sa do tajomstiev Božieho milosrdenstva prostredníctvom otázok, ktoré deti riešili počas putovania a katechéz, ktoré nás čakali v Mariánskom údolí. Pred Bazilikou v Marianke nás privítali anjeli, ktorí putujúcich odmenili nálepkou Božieho milosrdenstva. Potom sme prešli cez Svätú bránu do Baziliky a pomodlili sme sa litánie k Božiemu milosrdenstvu.

Po občerstvení, ktoré pre nás prichystali sme išli na hostinu, ktorú nám pripravil samotný Ježiš Kristus. Svätú omšu celebroval arcibiskup Stanislav Zvolenský. Naše deti sa aktívne zapájali aj počas svätej omše  nesením zástavy, obetných darov a odovzdaním daru pánu arcibiskupovi. Domov sme odchádzali telesne unavení, ale zároveň duchovne posilnení a nesvietili len naše tričká de La Salle, ale aj naše tváre od radosti v srdci ako slniečka.

Mgr. Judita Klubníková, brat Bogdan Fitio, sestra Anna Šuňavská a naše slniečka :)

• Nočné čítanie Biblie

• Posledný aprílový víkend sa naša škola už po šiestykrát stala miestom realizácie výnimočnej duchovnej akcie „Nočné čítanie biblie“, na ktorú sa len tak ľahko nezabúda. Takmer 40 žiakov z ročníkov 6.-9.r, prima-kvarta spolu s pani učiteľkami Kužmovou, Strelkovou a dobrovoľníkmi zo Spoločenstva pri dóme sv. Martina prežili noc v škole. Program začal tradične spoločnou večerou tzv. agapé, kde každý priniesol niečo chutné na spoločný stôl. Pravidlom spoločného stolovania bolo „Jedz tak, aby tvoj sused nezostal hladný.“ Po večeri nastal čas spoločných aktivít, zoznamovačiek a hier. Nasledovala hlavná téma večera – „Milosrdenstvo“ kde sme počas prednášky, ktorú viedla dobrovoľníčka Mária Špesová  objavovali tajomstvá milosrdného Nebeského Otca a zahĺbili sme sa do textov svätého Písma. Neskôr sme pod vedením animátorov diskutovali a zamýšľali sa nad textami z Biblie v menších skupinkách. Vyvrcholením nočného čítania Biblie bola svätá omša a adorácia v školskej kaplnke, ktorou nás sprevádzal náš školský kaplán pán Fábik. V závere sme si všetci pozreli tematicky ladený film „Camp“ a nemohlo chýbať ani prekvapenie večera „nočná hra“, ktorá bola posledným bodom programu. Po nej sme si všetci išli oddýchnuť do našich tried, ktoré sa tento večer zmenili na izby, kde sme mohli prenocovať. Ráno nás prekvapivo a veľmi kreatívne zobudili naši animátori, pripravili rannú rozcvičku na našom školskom dvore a školskú akciu sme ukončili spoločnými raňajkami. Všetci sme z tejto nočnej akcie odchádzali povzbudení, v dobrej nálade a s myšlienkou „Buďme milosrdní, ako je milosrdný náš Nebeský Otec.“

Mgr. Kužmová Mariana

• DOPRAVNÉ IHRISKO

• Dňa 6.5.2016 nás navštívili  traja členovia MESTSKEJ POLÍCIE BRATISLAVA, aby našim deťom pripravili dopravné ihrisko. Žiaci tretieho a štvrtého ročníka ZŠ mali možnosť overiť si svoje znalosti z oblasti dopravnej výchovy. Najskôr si teoreticky zopakovali jednotlivé dopravné značky. Členovia polície sa ich pýtali aj na praktické veci súvisiace s dopravou.  Najviac sa im páčila jazda na kolobežkách. :) ĎAKUJEME za veľmi príjemné stretnutie a ľudský prístup. Dúfame, že o rok sa opäť stretneme.

• Výsledky prijímacieho konania do 1. ročníka osemročného štúdia

• Zápis prijatých uchádzačov do prvých ročníkov osemročného a štvorročného štúdia sa uskutoční